Aklınızda Bulunsun

Gebelik Döneminde Su Tüketimi:  Aslında su tüketimi genel anlamda sağlık açısından önemlidir. Fakat gebelik döneminde kadınların vücudu değişime uğradığı için su tüketimine hem kendi sağlıkları açısından hem de bebeklerin sağlıkları açısından özen göstermeleri gerekmektedir. Su, kan hücreleri için can damarıdır aynı zamanda anne sütü için önemli bileşenler içermektedir.

Vücudun nemli kalması sağlık açısından önemlidir, bunun içinde düzenli olarak su tüketmek gerekir.  Yeterince su tüketimi farklı nedenlerden dolayı meydana gelen su kaybını önler. Gebelik sırasında dehidrasyon gibi baş ağrısı, bulantı, kramp, ödem ve baş dönmesi gibi birçok komplikasyonlara yol açabilir. Dehidratasyon aslında erken doğumu da tetikleyebilir.

Bünyenin susuz kalıp kalmadığını anlamanın en doğru yolu idrar renginin kontrol edilmesinden geçer. İdrar soluk veya koyu sarı renkte ise bu bünyenin susuz kaldığı anlamına gelir. Eğer idrar koyu renklerde ise su tüketimi arttırılmalıdır.

Su gebelik sırasında sık rastlanan idrar yolu enfeksiyonlarını önlemeye yardımcı olur. Eğer yeterince su içerseniz, idrar seyreltilmiş olur ve böylece enfeksiyon riskini azaltmış olursunuz.

Ayrıca kabızlık, basur, ödem gibi sorunların giderilmesine yardımcı olur. Hamilelik döneminde düzenli olarak su tüketimi sağlığınızı koruyacaktır.

Gebelik sürecinde ne kadar su içmeli: Gebelik döneminde günde ortalama 10-12 bardak su tüketmeyi öneririz. Bunun için saat başı bir bardak su tüketmeniz önerilir.Yaz aylarında ise su kaybını minimuma indirmek için daha fazla su tüketmek gerekebilir.

Eğer gebelkten kaynaklanan nedenlerden dolayı suyun tadından hoşalanmıyorsanız limon suyu kadarak tüketmeyi deneyebilirsiniz. Limon dışında nanei zencefil, rezene tohumu da katabilirsiniz ama özellikle rezene tohumu fazla tüketmemeye çalışın. Sade su her zaman tercih edilmelidir.

Gebelik döneminde filitrelenmiş şişelerdeki suyu kaynatark içmenizi öneririz. Çünkü kaynatılarak içlen su hastalık risklerinia zaltır, özellikle enfeksiyon riskini minimuma indirir. Eğer gün boyu dışarıda bulunacaksanız suyu şişelerle yanınıza almanızı öneririz.Gebelik döneminde su tüketimi gebelikten kaynaklanan bir çok sorunu ortadan kaldırabilir.

Suyun Cilde Faydaları: Diğer organlarda olduğu gibi ciltte de hücreler bulunmaktadır. Cildin sağlıklı kalabilmesi için hücrelerinsuya ihtiyacı vardır. Su içmenin cilt için faydaları şunlardır;

  • Cilt hücrelerinin gereksinim duyduğu besinleri sağlamak için su çok gereklidir. Su cilt dokusunun elastik olmasını, nemli kalmasını ve yumuşamasını sağalr. Kırışıklıklara engel olur ve yaşlanmayı geciktirir.

  • Düzenli olarak su tüketimi cilt bakımı yaptırmakta daha ucuz ve sağlıklı ve doğal bir yöntemdir. Kuru ciltlere krem uygulamak yerine düzenli olarak su tüketmek daha sağlıklı ve mantıklı bir yönetmdir.

  • Düzenli olarak su tüketimi, sedef hastalığı, kırışıklık gibi problemlerin üstesinden gelemeye yetebilir. Bunun dışınında sindirim sistemi sağlığın afaydalıdır.

  • Ilık su ile alınan duş, sinir sistemi üzerinde olumlu etki yapara ve psikolojik oarak rahatlama sağlar. Özellikle yaz aylarında düzenli olarak ılık su ile yapılan duşlar nemin ve hararetin olumsuz etkilerinden kurtulmaya yardımcı olur.

  • Soğuk su ile duş almak ciltte oluşan kızarıklıkları ortadan kaldırır ve iyi bir makyaj görevi görebilir.

  • Soğuk su ile duş alındığından gözlerin ve göz etrafında meydana gelen alerjilerin giderilmesine yardımcı olabilir.

  • Bütün bunların dışında soğuk su ile yüzü 15 kere (çırparak) yıkamak cidin canlılığını korumaya yarar.

Suyun Bağışıklık Sistemi Faydaları

Suyun her ne kadar sayılamayacak faydaları var ise de bağışıklık sistemi üzerinde ki etkileri oldukça fazladır. Her gün yeterli miktarda içilen su Bağışıklık sistemini güçlendirirken vücudun hastalıklar ile mücadelesinde en büyük yardımcıdır. Hastalıklara karşı direnci arttırırken hastalık döneminde de iyileşme süresini hızlandırır.

Su Yorgunluğu Giderir: Eğer kendinizi çok yorgun hissediyorsanız bunun bir sebebi de az su tüketimi olablir. Bunun için su tüketimini arttırmanız gereki. Ayrıca duş alarak yorgunlunuzu giderebilirsiniz.

Su Baş Ağırısı ve Migrene İyi Gelir: Eğer baş ağrısı ve migren sorunu yaşıyorsanız bol bol su içmeniz bir nebze yardımcı olabilir. Baş ağrısı ve migren genellikle dehidrasyondan kaynaklanır.Nöroloji Avrupa Dergisi’nde yayınlanan bir çalışmada, araştırmacılar, su alımını arttırarak baş ağrısı olan bazı hastaların hastalıklarını giderdiğine dail yapılan çalışmaların sonuçlarını yayınlamıştır.

Su Sindirim Sistemi Sağlığı İçin Faydalıdır. Kabızlığı Giderir: Su mide ve bağırsak sisteminin sağlıklı bir şekilde çalışmasına yardımcı olur. Sabahları aç karınla içilen bir bardak su, sinririm sisteminin güne zinde başlamasını sağlar.

Düzenli olarak su tüketmek metabolizmanın sağlıklı çalışmasını ve düzenli olarak yağ yakmasını sağlar.Sindirim sisteminin düzenli olarak çalışmasını ve bağırsak hareketlerinin düzenliliğini su tekimi büyük oranda sağlar.

Suyun sindirim sistemine sağlağıdı bu özellikler ve faydalar sayesinde kilo veremek daha çok kolaylaşır ve bünyede bulunun gereksiz artıklar bünyeden daha hızlı dışarı atılır.

Su Kötü Nefes Kokusunu Giderir: Kötü nefes kokusu aynı zamanda yeterli su içilmediğine dair bir işarettir. Düzenli olarak su tüketmemeniz ağzınızda bakterilerin oluşmasına ve koku yapmasına neden olur, su tüketimi arttırıldığında ağızda bulunan gıda artıkları ve bakateriler yıkanmış olur ve koku giderilir.

Bunun dışında su genel anlamda büyük bir temizleyici görevi görür. Bu yüzden su tüketiminin kesinlikle ihmal edilmemesi gerekir.

 

Vücudun su kaybetmesi sonucunda,

- %1: susuzluk hissi, ısı düzeninin bozulması, performans azalması

- %2: ısı artması, artan susuzluk hissi

- %3: vücut ısı düzenin iyice bozulması, aşırısusuzluk hissi,

- %4: fiziksel performansın %20-30 düşmesi

- %5: başağrısı, yorgunluk

- %6: halsizlik, titreme

- %7: fiziksel etkinlik sürerse bayılma

- %10: bilinç kaybı

- %11: olası ölüm